Переглянути всі підручники
<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >>

 

Крок другий - порівняння. Здійснивши спостереження за кількома тілами, людина зіставляла, тобто порівнювала їх, а порівнявши, робила різні висновки. Наприклад, спостерігаючи за рослинами, вона бачила зелений колір їхніх листків, різнокольорове забарвлення квіток, відчувала їхній запах. Порівнюючи листки і квітки рослин між собою, людина розуміла, наскільки вони різноманітні.

Крок третій - створення пристроїв та приладів. Наступні важливі кроки людини у пізнанні природи пов'язані з виготовленням спеціальних приладів. Зокрема, роздивитися те, що неможливо побачити неозброєним оком, дають змогу збільшувальні прилади (мал. 3). За допомогою них вивчають тіла найменших розмірів або ті, що перебувають на значних відстанях від спостерігача.

Вивчаючи різні теми, ти матимеш змогу ознайомитись із багатьма приладами. Про деякі з них тобі вже дещо відомо. Ти також дізнаєшся про вимірювання. Його застосовують, щоб визначати розміри тіл на Землі та у Космосі, а також відстані між ними. Пригадай, які вимірювання ти здійснював самостійно, чим при цьому користувався.

Крок четвертий - експеримент. Щоб краще вивчити тіла та речовини, вчені спеціально впливають на них. Такі дії і є експе-

Мал. 3. Збільшувальні прилади: 1 - бінокль; 2 - лупа; 3 - телескоп; 4 - мікроскоп

 

Переглянути всі підручники
<< < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >>
Hosted by uCoz